woensdag 31 maart 2010

Goede voornemens op 1 april

Normaal maak je goede voornemens voor het nieuwe jaar , maar ach waarom niet gewoon op 1 april?Is geen grapje!(mijn goede voornemens;meer bloggen;scrappen;genieten;sparen;lijnen en genieten van vele leuke dingen om me heen)
Mensen uit deze omgeving kennen de tradities wel van 1 april in Brielle, kalknacht!
Volgens de geschiedenisboeken vielen de spanjaarden toen de plaats Brielle binnen, ramden de poort, name brielle in beslag en kalkten kreten en leuzen op de ramen.
Nu aan de vooravond van deze inname van Brielle, is de jeugd hier al in de weer met het smeden van plannen hoe ze "het" aangaan pakken.
Hoe gaan ze te werk, hoe laat spreken ze af, en bij wie komen de ramen vol te staan?
Maar er is een MAAR, kalken mag niet meer, de politie is aanwezig, in uniform en burger omdat helaas is gebleken dat sommige jeugd het erg leuk vonden om latex te gebruiken ipv kalk.
Maar.........toch gaan ze s nachts nog op pad, gewapend met een emmertje witkalk of tegenwoordig zo'n hele mooie kalkstift met dikke punt die je gewoon bij de bruna koopt.
En nu ga ik jullie iets opbiechten: ook ik ga vanavond naar buiten met twee vriendinnen ;), we gaan de hond uit laten van mijn vriendin ,hahahaha ja echt hoor ze heeft een hond :)
Oja onderweg willen we graag bij de jeugd die op onze knutselclub en disco komt leuke teksten op het raam schrijven, eigenlijk zijn we gewoon ff een beetje ondeugend.
Maar.............de hond mag je uitlaten een stift bij je hebben mag ook dus wij zijn gewoon ff een blokje om..
Soms mag je toch best eens iets doen wat eigenlijk niet mag?

Oja mijn vriend vind dit niet echt een superplan ;)zijn werk geeft een andere kijk op het geheel, maar.......ja ik weet het soms ben ik eigenwijs en ondeugend.

En als ik een paar dagen niets schrijf, dan zit ik nog vast, hahahahaha buro HALT zal me wel niet willen hebben

groetjes yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten